25 Mayıs 2011 Çarşamba

Hurşit Seçkin Vahşı Batı'dan bildiriyor - 7

İnsan olan bunu yapmaz

Herkes gibi benim de etkilendiğim filmler olmuştur. Mesela ‘Hayalet Avcıları’nı çok severim. Üç tutkulu bilim adamının gizemli bir meseleyi çözmeye çalışmalarını anlatan ibret dolu bir hikayedir.

Bu filmde bir sahne vardır ki, bilimsel şüpheciliğin abidesi olabilir neredeyse. Kütüphanede kitapların kule gibi üst üste istiflendiğini farkeden hayalet avcılarından biri şöyle der: “İnsan olan kitapları böyle yığmaz!”

Bir süredir bu sahne hiç aklımdan çıkmıyor. Hep şu Meksikalı temizlikçi yüzünden. Adelita başka her açıdan normal bir insan. Hatta türümüzün iyi örneklerinden biri: çalışkan, güleryüzlü ve sıcakkanlı. Ama işi bitince evdeki eşyaları öyle bir şekilde yerleştiriyor ki, bizim buralardan olmadığından şüpheleniyorum.

Dergileri torbaya doldurup vestiyere ceketlerin yanına astığında ya da okuma lambasını masanın altına sıkıştırmaya çalıştığında sesimi çıkarmadım. Banyo rafındaki sürrealist düzenlemenin lafını bile etmek istemiyorum. Ama sandalyeleri ters çevirip salonun ortasına bırakması beni hala düşündürüyor.

Bu Mayaların İnkaların falan uzaylı olduğu söylenir hep. Bir tür mesaj olabilir mi bu? "Phone home?"

Öyleyse, telefon koridorun sonunda sağda. En azından son gördüğümde öyleydi.

Hayretler içinde sizin,

Hurşit Seçkin

1 yorum: